Uwaga: aby móc skorzystać z formularza rejestracji na wydarzenie, należy się zalogować.
Wybrana grupa
Warsztaty dla nauczycieli matematyki i informatyki - "Warto spróbować inaczej" (rejestracja zakończona)
Termin: 2016-06-17 | Rejestracja: 2016-05-25 — 2016-06-10
Zajęcia zatytułowane "Warto spróbować inaczej", poprowadzi dr Wiktor Bartol, emerytowany wykładowca Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechniki Uniwersytetu Warszawskiego, doświadczony nauczyciel matematyki, redaktor miesięcznika Delta, a także tłumacz literatury popularnonaukowej z matematyki. Pozycje w jego dorobku to między innymi „Księga Liczb”, „50 teorii matematyki, które powinieneś znać”, "Szczęśliwy X" – jedna z najlepszych pozycji z zakresu dydaktyki matematyki oraz "Alan Turing – Enigma".
W nauczaniu matematyki nie da się ominąć pewnych schematów, takich jak "deltowa" metoda rozwiązywania równań kwadratowych. Prawdziwym celem takiego nauczania jest jednak - a może dopiero powinno być - wyrobienie u ucznia umiejętności analitycznych, czyli umiejętności myślenia. Jak rozwijać i wspierać takie umiejętności? O kilku opartych na doświadczeniu metodach będzie mowa na warsztatach.
Szczegóły wydarzenia
Warsztaty dla nauczycieli matematyki i informatyki - "Warto spróbować inaczej"
- Data wydarzenia: 2016-06-17
- Godziny trwania wydarzenia: 16:00–18:30
- Rejestracja: 2016-05-25 — 2016-06-10
- Limit miejsc: 60
Opis wydarzenia
Zajęcia zatytułowane "Warto spróbować inaczej", poprowadzi dr Wiktor Bartol, emerytowany wykładowca Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechniki Uniwersytetu Warszawskiego, doświadczony nauczyciel matematyki, redaktor miesięcznika Delta, a także tłumacz literatury popularnonaukowej z matematyki. Pozycje w jego dorobku to między innymi „Księga Liczb”, „50 teorii matematyki, które powinieneś znać”, "Szczęśliwy X" – jedna z najlepszych pozycji z zakresu dydaktyki matematyki oraz "Alan Turing – Enigma".
W nauczaniu matematyki nie da się ominąć pewnych schematów, takich jak "deltowa" metoda rozwiązywania równań kwadratowych. Prawdziwym celem takiego nauczania jest jednak - a może dopiero powinno być - wyrobienie u ucznia umiejętności analitycznych, czyli umiejętności myślenia. Jak rozwijać i wspierać takie umiejętności? O kilku opartych na doświadczeniu metodach będzie mowa na warsztatach.
Warsztaty odbędą się w Auli B na Wydziale Matematyki i Informatyki UAM